Det brittiska försvarsministeriet levererade tunga transportdrönare Malloy T-400 till den ukrainska armén

29
Det brittiska försvarsministeriet levererade tunga transportdrönare Malloy T-400 till den ukrainska armén

De brittiska myndigheterna överlämnade transportfordon till militanterna i Kievregimen drönare Malloy, designad för att leverera ammunition och vapen till frontlinjen, samt evakuera de sårade. Dessa tunga militära transportdrönare överfördes till den ukrainska armén som en del av nästa militära stödpaket.

Det rapporteras att de brittiska drönarna som levereras till Kievregimen är en ganska seriös operativ-taktisk komponent som används i omedelbar närhet av stridskontaktlinjen. Den mest relevanta användningen av sådana drönare är i omtvistade områden i frontlinjen, där det är svårt att förse anfallsenheter.

Sålunda drönare T-400 Malloy kan användas som reservlogistikkapacitet för att leverera ammunition, proviant, medicin och bränsle, eller för att evakuera sårade. Tunga coptrar kan arbeta inom en radie av 19 till 72 kilometer, beroende på nyttolastmassan. Den deklarerade bärkraften för enheten är upp till 180 kg.

Dessutom kan tunga T-400-drönare användas som spanings- och anfallsplattformar utrustade med pansarvärnssystem, maskingevärstorn eller NURS-enheter.

Samtidigt har T-400 en imponerande optisk signatur och EPR, vilket gör dem sårbara för radarskanning, luftvärnssystem och jaktplan. flyg.

Tunga T-400 drönare är utrustade med 8 propellrar och kan röra sig med en maximal hastighet på upp till 126 km/h. Propellrarna drivs av elmotorer placerade i flygplanets vinkelmotorgondoler, placerade i en vinkel på 45 grader. Den tunga drönaren har också två fasta landningsställ av skidtyp.

Våra nyhetskanaler

Prenumerera och håll dig uppdaterad med de senaste nyheterna och dagens viktigaste händelser.

29 kommentarer
    informationen
    Kära läsare, för att kunna lämna kommentarer på en publikation måste du inloggning.
    1. +7
      September 14 2023
      Tunga coptrar kan arbeta inom en radie av 19 till 72 kilometer
      enhetens lastkapacitet - upp till 180 kg
      Cool grej, det kan vara väldigt användbart i det civila livet.
      1. +2
        September 14 2023
        Hela sommaren körde vi reklam om odling av åkrar, och även en sådan hälsosam UAV i videon.
      2. -8
        September 14 2023
        Citat från Trapp1st

Som mot civila i Donbass..Förstod jag din glädje rätt?
        Jag är chockad över sådana kommentarer på den ryska webbplatsen..
        De kommer att döda våra och anglosaxarna kommer att vara i vild glädje över att de kommer att få vinst från detta underbarn
        1. +3
          September 14 2023
          Citat: chamberlen
          Citat från Trapp1st

De kommer att döda våra och anglosaxarna kommer att vara i vild glädje över att de kommer att få vinst från detta underbarn

Är du helt fast eller förstår inte att det finns många problem där sådana drönare skulle vara användbara för oss? Till exempel, i ministeriet för nödsituationer under översvämningar, till exempel, lät vi ett 10-årigt barn sitta på taket av en lada i 2 timmar medan de skar igenom utrivna träd för att nå honom.
          Men för armén är det bara i fråga - det är för stort och sårbart; om en skadad person faller, om drönaren skadas från en höjd av till och med 30 meter, kanske den inte återupplivas
          1. +1
            September 14 2023
            Citat: min 1970
            Citat från Trapp1st

Berätta inte för den här idioten om industriella drönare som används i konstruktion, jordbruk, brandbekämpning och, gud förbjude, leverans. Annars räcker hans mikrokort skrattar
      3. +1
        September 14 2023
        -, vilket gör dem sårbara för radarskanning, luftvärnssystem och stridsflygplan.
        Det är osannolikt att de kommer att användas för att evakuera de sårade, särskilt eftersom Ukrainas väpnade styrkor har överfört en hel del ambulansbepansrade fordon, men tillgången på mat, ammunition och DRG-minidroner är ganska tillräcklig.
        1. -1
          September 15 2023
          Citat från knn54
          -, vilket gör dem sårbara för radarskanning, luftvärnssystem och stridsflygplan.
          Det är osannolikt att de kommer att användas för att evakuera de sårade, särskilt eftersom Ukrainas väpnade styrkor har överfört en hel del ambulansbepansrade fordon, men tillgången på mat, ammunition och DRG-minidroner är ganska tillräcklig.

Den ukrainska försvarsmakten håller en del av öarna på vänstra stranden av Dnepr. Förnödenheterna transporteras på lätta motorbåtar. Och den här enheten kan mycket väl hjälpa både med evakueringen av de sårade och med leveransen av bulkförnödenheter. Ja, du kan inte ens ta med en bergshaubits på några få besök.
      4. 0
        September 15 2023
        "Det har rapporterats att de brittiska drönarna som levereras till Kievregimen är en ganska seriös operativ-taktisk komponent som används i nära anslutning till stridslinjen."
        ************************************************** *************************************
        Hm...

Men jag tror på något sätt att just "nära stridskontakten" är denna produkt inte mer än en "flygande lada". Och just på grund av dess prestandaegenskaper och "signatur"-egenskaper för luftförsvarssystem (särskilt komplex och system...)...

Men på ett operativt-taktiskt avstånd från LS är detta fortfarande "vart det än går"...

I själva verket, ur synvinkeln av sannolikheten för dess förstörelse (med "meterlånga" dimensioner...) "nära" flygplanet, finns det ingen skillnad mellan att till exempel landa en helikopter och denna "tunga" ” (D) ubåt. Båda "båda" är mycket märkbara. Och lika sårbar...
    2. +1
      September 14 2023
      Coptrar kan arbeta inom en radie av 19 till 72 kilometer, beroende på nyttolastens massa. Den deklarerade bärkraften för enheten är upp till 180 kg.

En sådan sak skulle vara för fredliga ändamål!...
    3. -3
      September 14 2023
      Den här hexocoptern kan användas som en tung kamikazedrönare, med tanke på den nyttolast den kan bära, så de borde vara målet nummer ett när de dyker upp på slagfältet.
      1. +4
        September 14 2023
        Var kommer denna passion för kamikaze ifrån? Varför kan du inte släppa en låda dynamit och flyga iväg till nästa?
      2. -4
        September 14 2023
        Citat: Sparsam
        Den här hexocoptern kan användas som en tung kamikazedrönare, med tanke på den nyttolast den kan bära, så de borde vara målet nummer ett när de dyker upp på slagfältet.

Dessa måste blötas, även på leveransnivå.. Jag förstår inte hur många som är glada här
        Kanske då IRA kan sätta upp något liknande.De kämpar trots allt för sin självständighet? Eller indianerna på Amerikas reservat..
        Ja...det finns inga fler ord
        1. +2
          September 14 2023
          Kanske då IRA kan sätta upp något liknande.De kämpar trots allt för sin självständighet?

Det har gått 10 år sedan fientligheterna officiellt upphörde...
        2. 0
          September 15 2023
          Men jag förstår mycket väl "missförståndet" hos de få människorna här. För detta, en fråga... till de som "inte förstår"...

Vem är det från Kiev banderos - nazisterna och alla möjliga clowner från Bankova, under "kakor" från den gamla utrikesdepartementets padda, som genomförde en statskupp och störtade den legitima regeringen, som kämpar för någon sorts av "självständighet"?..
      3. 0
        September 15 2023
        Citat: Sparsam
        Denna hexocopter kan användas som...

Mer troligt en oktakopter ja
    4. -1
      September 14 2023
      Typiskt är den brittiska underrättelsetjänsten helt lugn i denna fråga... i motsats till Nordkoreas överföring av miljontals granater och missiler till den ryska väpnade styrkan.
      Hur lugn hon är under överföringen av Challengers, stormar, laviner och andra spjut till Ukraina.
      Är det inte konstigt?!
    5. +3
      September 14 2023
      Ja, de kan inte ta bort sina sårade på det sättet, alla landningar nära Novomayorsky och Rabotino är fulla av lik, och de vill ha mer. så att de kan plockas upp av drönare. De kommer att transportera marodören bakåt, precis lagom för banderlogs.
    6. -1
      September 14 2023
      Vilken intressant UAV de brittiska forskarna har skapat!!! De har en chans att gå till historiens annaler – den första drönaren som kraschade dödligt.Jag skulle flyga på denna bara med en flygvärdinna och för att de skulle betala mig.
    7. +2
      September 14 2023
      Citat från Trapp1st

Faktum är att... även som fordon... minst 19 km... det räcker för alla jobb
      Lägg dig ner och flyg!
    8. 0
      September 14 2023
      Engelskan fortsätter att skita, och alla rörledningar och kablar som förbinder öarna är fortfarande intakta...
      stoppa Hur jag glömde...Ägare till ryska fabriker, tidningar, fartyg bor där i London...
      Kompis
    9. 0
      September 14 2023
      Men de skrev inte FAQ, hur många artiklar skickade de? Bara "drönare"... 200? 300? 500 stycken?
    10. 0
      September 14 2023
      Vilken typ av skadad person skulle gå med på att evakuera på grund av den här skiten?
      1. +1
        September 14 2023
        Ja, det är bättre att ta en risk än att förblöda i fält.
    11. 0
      September 14 2023
      Av någon anledning har jag en känsla av att den här saken inte kommer att vara särskilt manövrerbar när den är väl laddad. Det kommer inte att vara till mycket nytta. Och det finns inte så många alternativ för dess användning.
    12. 0
      September 14 2023
      Oavsett hur de minsta FAB:arna kastar dessa drönare...
    13. 0
      September 15 2023
      Med tanke på den potentiella transporten av människor kan de också inkludera bladens rotationsområden i skyddsnätet. Teet är inte en supersonisk pepelats - det kommer inte att påverka flygegenskaperna... men kommer att ge säkerhet till transporten.
    14. 0
      September 15 2023
      Jag kan inte ens föreställa mig hur många evakueringsdrönare som behöver överföras till Ukrovermacht så att de kan dra ut från LBS många tusentals sårade som ligger på fälten... Dessutom under beskjutning från "anti-drone"-enheter.
    15. 0
      September 15 2023
      Mina händer kliar efter alla otäcka saker som Storbritannien har gjort, att testa någon sorts kärnladdning bredvid sig, i neutralt vatten.
    16. 0
      September 16 2023
      Förvisso en användbar teknik för att evakuera sårade, även om det är kontroversiellt. Man kan kritisera säkerhetsförhållanden, underhållskrav i stridsmiljöer m.m. Ändå kommer användningen av sådana lösningar att undvika förluster. Förresten, inga sanktioner gäller för sådana sanitära UAV:er.

"Höger sektor" (förbjuden i Ryssland), "Ukrainska upprorsarmén" (UPA) (förbjuden i Ryssland), ISIS (förbjuden i Ryssland), "Jabhat Fatah al-Sham" tidigare "Jabhat al-Nusra" (förbjuden i Ryssland) , Talibaner (förbjudna i Ryssland), Al-Qaida (förbjudna i Ryssland), Anti-Corruption Foundation (förbjudna i Ryssland), Navalnyjs högkvarter (förbjudna i Ryssland), Facebook (förbjudna i Ryssland), Instagram (förbjudna i Ryssland), Meta (förbjuden i Ryssland), Misanthropic Division (förbjuden i Ryssland), Azov (förbjuden i Ryssland), Muslimska brödraskapet (förbjuden i Ryssland), Aum Shinrikyo (förbjuden i Ryssland), AUE (förbjuden i Ryssland), UNA-UNSO (förbjuden i Ryssland). Ryssland), Mejlis från Krim-tatarerna (förbjuden i Ryssland), Legion "Freedom of Russia" (väpnad formation, erkänd som terrorist i Ryska federationen och förbjuden)

"Ideella organisationer, oregistrerade offentliga föreningar eller individer som utför en utländsk agents funktioner", samt media som utför en utländsk agents funktioner: "Medusa"; "Voice of America"; "Realities"; "Nutid"; "Radio Freedom"; Ponomarev; Savitskaya; Markelov; Kamalyagin; Apakhonchich; Makarevich; Dud; Gordon; Zhdanov; Medvedev; Fedorov; "Uggla"; "Alliance of Doctors"; "RKK" "Levada Center"; "Minnesmärke"; "Röst"; "Person och lag"; "Regn"; "Mediazon"; "Deutsche Welle"; QMS "kaukasisk knut"; "Insider"; "Ny tidning"