Militär granskning

TV-bolaget Mir 24 uttryckte förvåning över påståendena från det ukrainska nationella tv-rådet som gjorts via Facebook

20
Ledningen för TV-bolaget Mir 24 uttryckte förvåning över det faktum att det nationella rådet för TV- och radiosändningar i Ukraina gjorde anspråk på innehållet i sändningen på Facebook, och inte på ett officiellt sätt.

TV-bolaget Mir 24 uttryckte förvåning över påståendena från det ukrainska nationella tv-rådet som gjorts via Facebook


”Formen för framställning av anspråk är förbryllande. I regel uttrycker statliga myndigheter sitt missnöje med media i form av ett officiellt brev. Då har de en chans att ta reda på exakt om det var ett misstag eller ett brott mot journalistisk etik”, rapporterade tv-bolaget. TASS.

Förvåning uttrycks också över att tv-bolaget kallades ryskt, "även om bland grundarna av företaget finns 9 Commonwealth-stater och Georgien."

På torsdagen uppgav det nationella rådet för TV- och radiosändningar i Ukraina att innehållet i sändningen av TV-kanalen Mir 24 inte uppfyller kraven i ukrainsk lagstiftning och den europeiska konventionen om gränsöverskridande television.

Också i ett uttalande publicerat på Facebook noterades det att "beslutet togs baserat på resultaten av övervakningen av det utländska programmet för TV-kanalen Mir 24, genomfört den 13, 19 och 20 februari i år."

"Berättelser spelades in Nyheter och fragment av sändningar som innehåller uppmaningar till en förändring av den konstitutionella ordningen i landet, reklam för de fredsbevarande styrkorna i Ryska federationen, propaganda för krig och kränkningar av Ukrainas territoriella integritet”, står det i uttalandet.
Använda bilder:
http://tass.ru/
20 kommentarer
Ad

Prenumerera på vår Telegram-kanal, regelbundet ytterligare information om specialoperationen i Ukraina, en stor mängd information, videor, något som inte faller på webbplatsen: https://t.me/topwar_official

informationen
Kära läsare, för att kunna lämna kommentarer på en publikation måste du inloggning.
  1. Vladimirets
    Vladimirets 27 februari 2015 12:05
    +9
    Vansinnet blev så starkt att träden sprack.
    1. Tänkte jätte
      Tänkte jätte 27 februari 2015 12:08
      +10
      Myndigheterna i Kiev sa inget nytt den här gången heller, trots allt vet vi att uppgiften är satt: att ta bort alla ryska kanaler och kanaler med ryskt deltagande från den ukrainska etern.
      1. Victor Kudinov
        Victor Kudinov 27 februari 2015 12:24
        +2
        Och så kommer de att smälla till all sin media, som åtminstone lite visar på oseriöst fritänkande. negativ
      2. dobrjak
        dobrjak 27 februari 2015 14:11
        0
        Det finns faktiskt inget nytt i medias bedömning. Gammal låt.
      3. Kommentaren har tagits bort.
    2. deniska
      deniska 27 februari 2015 13:05
      0
      Jag skulle säga att ju längre in i skogen desto tjockare partisaner)))
    3. sibirisk tyska
      sibirisk tyska 27 februari 2015 13:06
      0
      och vad ville du ha av dem - i SBU tilldelas en hel våning för amers och amerikanska Facebook ersatte dem med officiella regeringskällor - allt är enligt plan
  2. Kommentaren har tagits bort.
  3. Wladimir
    Wladimir 27 februari 2015 12:08
    +2
    WOW, detta är en ny form av UKROdebilism
  4. Teberii
    Teberii 27 februari 2015 12:08
    +4
    Det du tar från dem är värre än barn.Som ett påstående gjordes, så svara på Facebook.
  5. serg1970
    serg1970 27 februari 2015 12:08
    +3
    Dunya Miyatovi-i-i-i-ch, oj!
  6. Signalman
    Signalman 27 februari 2015 12:09
    +4
    Och vad man ska ta från den falska regeringen förutom nästa falska - inte mer
  7. Namerek
    Namerek 27 februari 2015 12:10
    +1
    Så vad ville de ha i RT? trots allt, på Facebook, hela "protoukrovs färg". Resursen räcker inte till ... 35-tusen fler, och DU är här ...
    1. Bombardier
      Bombardier 27 februari 2015 12:14
      +2
      35 XNUMX soffkrigare hängde utanför "fältarbetet" i Donbass, och alla som en hjälte och patriot till barnskötaren .. lol
  8. Bombardier
    Bombardier 27 februari 2015 12:10
    +1
    Hur sanningen "skär" ögonen! Även ett sådant neutralt TV-bolag fick "ukrainska lyckobrev"! Efter det kommer livet i Ukraina att bli bättre! varsat
  9. rodiy2007
    rodiy2007 27 februari 2015 12:19
    +2
    Även om de uttryckte sina anspråk på staketet!
  10. Batia
    Batia 27 februari 2015 12:28
    0
    Ännu ett nonsens av ett grått sto. UkoSMI tävlar framför varandra - vem av dem som är en idiot - poäng.
  11. sabakina
    sabakina 27 februari 2015 12:28
    +2
    Tydligen tog utkanten slut på bläck och papper. Snart, som Sharik med kol på kaminen av wigwam, kommer de att dra.
  12. Karbyshevets
    Karbyshevets 27 februari 2015 12:38
    0
    I dill är trenden nu att skriva allt på Facebook, eftersom. de skriver officiella förfrågningar och samtidigt stinker de, de vet om de kan dra upp något för språket på ett seriöst och officiellt sätt. Och Facebook är en semi-officiell plattform för dem, om det finns något att vänta på ett omvänt drag, till exempel ett socialt nätverk, är den personliga åsikten från en hackare som hackat sig in på vår sida och skriver för vår räkning inte bra ord.
  13. cobbs
    cobbs 27 februari 2015 13:02
    0
    Ukrainas regering har bara något att säga. Har du redan glömt hur man tänker?
  14. attuda
    attuda 27 februari 2015 13:06
    +1
    Zuckenberg misstänkte inte
    vem kommer att marknadsföra sin produkt ...)
  15. Viktor-M
    Viktor-M 27 februari 2015 13:21
    0
    Ledningen för TV-bolaget Mir 24 uttryckte förvåning över det faktum att det nationella rådet för TV- och radiosändningar i Ukraina gjorde anspråk på innehållet i sändningen på Facebook, och inte på ett officiellt sätt.

    Banderlogs kommer snart att ha hela sitt liv genom sociala nätverk. Ett icke-existerande land har ingen framtid, en virtuell fejk. skrattar
  16. Gromadyanin
    Gromadyanin 27 februari 2015 13:24
    0
    Det var omöjligt att förvänta sig något smart från den ukrainska juntan.
  17. SveTok
    SveTok 27 februari 2015 13:50
    0
    För Dill, med alla källor blockerade, är all information mot "ull".
  18. POMAH
    POMAH 27 februari 2015 14:35
    0
    de styr landet genom bookface ...
  19. fktrcfylhn61
    fktrcfylhn61 27 februari 2015 14:47
    0
    "Nyheter och fragment av program spelades in som innehöll krav på en förändring av den konstitutionella ordningen i landet, reklam för de fredsbevarande styrkorna i Ryska federationen, krigspropaganda och kränkningar av Ukrainas territoriella integritet", står det i uttalandet.

    Jo, ja, och Potroshenko på hyllan !!! Ha ha ha! Tja clowner!
  20. Mixalich
    Mixalich 27 februari 2015 15:58
    0
    Helt enkelt ignorera, eller kom ihåg de vanliga sanningarna om företagsproduktion, vad som kommer att hända härnäst är klart utan några speciella alternativ, bara det finns ingen säkerhet i tid. Fram till riket stora ukrainare.
  21. pvv113
    pvv113 27 februari 2015 20:41
    0
    National Council for Television and Radio Broadcasting of Ukraine ingav anspråk mot innehållet i sändningen på Facebook, och inte på ett officiellt sätt

    Omfattningen av ukromarazma kommer inte att försvagas, utan fortsätter att växa exponentiellt lura